Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 28 juli 2009

Åter efter 27 år nu med 4 ungdomar.


1982 var pappan här för första gången. Sedan ytterligare ett tio-tal besök. Denne gång ensam med sina fyra ungdomar. De bor på vår privata sandstrand en bit från Base Camp och gör lite spännande turer i omgivningen från sitt basläger.
Kul med gäster som återkommermen sina ungdomar som lär dlom paddling och friluftsliv redan som små.

1 kommentar:

  1. Hej Preben
    Tak for en god uge ope hos jer. Det var en herlig ferie, og alle 4 unger er meget begejstrede for vildmarkslivet.
    Jeg har lovet dem at sige til dig at du skal se at få nedfældet nogle af dine historier, og at de i så fald allerede gerne vil bestille et eksemplar :-)) Du gjore et stort indtryk, og de vil alle 4 mægtigt gerne afsted igen næste år.
    Som du kan se på fotoet gik det vældigt fint med 4 børn i kanoen inkl al oppakning. (Det kan jeg vist ikke lægge ind?Sorry)
    Er det muligt at få ovenstående billede som fil, så jeg kan printe det til dem alle?

    De bedste hilsner fra os alle 5, og på snarlig gensyn.

    Mvh
    Flemming Schmidt + Fredrik, Emil, Fredrik og Lærke

    SvaraRadera