Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 2 augusti 2009

Åter för sjätte gången.




Denna vecka har en "gammel" kund återvänt för sjätte gången med en del av sina medarbetare. Nu var det en "far och söner tur".Vildmarkshuset BOCKUDDEN var huvudbas.Bland alla programpunkterna var det fiske, ungdomsäventyr, kanot med övernattning ute. Det blev också ett besök hos Fiskeguiden Tommy Nerstrand, för ett mycket fint fiske efter Regnbåge. En av pojkarna fick en bgrann fin fisk på ca 3 kg, de andre lite mindre i storlek, men alla fick fina upplevelser, Vi väntar på bilder av detta äventyr.
Som extra krydda lyckades pappa Stefan göra upp eld med hjälp "bågdrillning" en sak som han önskat att kunna lära sig i många år,sedan har var här med en del medarbetare från sitt företag. Nu blev det två försök, lite justering från min sida, och så brann elden och Stefan var mycket stolt och glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar