Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 24 september 2009

Så är arbetet i gång med totalrenovering










Den stora 11,5 meter långa Voyageurkanoten,Sagwa var i extrem och omedelbar behov av renovering av tvärträd, sargar och relingar. Vi har nu arbetat i 2 dagar med renoveringen och det ser ut att gå vägen, att få den klar till på lördag morgon. Detta tack vara några kanotvänner, som är medlemmar i MMMCC dvs Macfie klubben. Föreninghen som tar tillvara gamla kanoter och genom sitt uppträöde lär andra hur man paddlar kanot på rikigt.
Fredag kväll kommer ett 35 tal medlemmar till Base Camp Risviken för att under lördagen paddla både Sagwa och Amik kanoterna. Jag återkommer när vi börjar paddla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar