Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 30 september 2009

Sista kanoten åter för säsongen 2009






Första nattfrosten har kommit. Trädens löv falleri mängder och höstens färger lyser överallt i träd, buskar och i lingonris. Sista kanoten återvände i dag, de två tappra hade haft en fin tur. Sedan Harry Macfie Canoe Club reste hem på söndagen har Jimmy, fiskeguiden, gjort grov- och finsanering på all utrustningen Alla paddlar är oljade, flytvästar kontrollerade, kanoter har fått sitt eftersyn, tälten ligger på sina hyllor, så nu kan vi låsa dörrarna med gott samvete. Jimmy har gjort ett mycket bra jobb, tack.
Nu väntar en del föredrag för min del om Team arbete samt kurser i samarbete innan älgjakten som börjar den 12 oktober.
Nordmarkens sommar är snart slut och det kan inte dröja länge innan vintern kommer med nya upplevelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar