Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 6 december 2009

Endast tomten är vaken, snön lyser vit på taken!


Det är väl litet överdrivet i över-
skriften. Inte är det någon snö, och att tomten skulle vara vaken redan, är lite överdrivet,tror jag. Renarna är fortfarande på bete i fjällen.
Hur som helst besökte vi i dag Julmarknaden på Baldersnäs. Den fina parken och herrgården, som tidigare ägdes av flygpionjären Albin Ahrenberg, var målet för helgens utfärd. Här hade vi tidigare nöjet i familjen, att bo strax på andra sidan sjön, vid Laxsjöns Friluftsgård, vilken vi arrenderade i flera år, innan vi flyttade till Årjäng i Värmland.
Mycket fina hantverk från lokala förmågor främst från närområdet i Dalsland fanns på plats hos trevliga försäljare och hantverkare.Det blev en del souvenirer köpta.Hemresan gick genom skogarna till Södra Fjäll och den fina herrgården Bågen i norra delen av Laxsjön. Såg som hastigast ett par fina rådjur i kvällningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar