Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 29 december 2009

Nu har vi Varg i området ganska säkert.




Tog en tur på eftermiddagen till ett området där det enligt uppgifter finns flera vargar. Körde runt en sjö och fick strax innan total mörke se något som rörde sig inne i skogen ca 80-100 m framför bilen.Var inte säker på vad det var. Men framme såg jag tydligt vargspår i vägbanan och ett avhopp på lite över 1,5 meter

1/2 timme senare hörde jag ett par vargrop på ganska stort avstånd uppe från en höjd. Minus 18 grader och en bra måne lyste upp vildmarken. Åter till timmerhuset kl 1900 efter 5 timmars letande.

3 kommentarer:

  1. Nice looking paw marks.Hope no one kills it like they do here always when wolves show up.Its just crazy that mankind takes away the home-forests of wolves and then just kills them cold blooded when wolves dont have place to live anymore because of the human greed.

    SvaraRadera
  2. Varför ska man börja jaga någon som vet?

    SvaraRadera
  3. Tyvärr kan jag inte svara på denna enkla fråga
    "varför man skall börja jaga varg. För min del tar jag bilder om det går och hittar spår, men var talar jag inte om.
    Preben Mortensen

    SvaraRadera