Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 5 april 2010

Flugfisket har börjat.


Var i dag på ett känt ställe för flugfiske, men även bra för vanligt spinnfiske. Körde dit mest för att se hur det var och om vattnet var öppet.Fem fiskare fanns på plats, två norrmän, en amerikan och ett par svenskar från Åmål. Ingen hade fått fisk ännu, men amerikanen hade en stor öring efter sitt drag, men fisken missade själva hugget. Jag så det hela, så det var ju lite synd, men fisk fanns det. 2 plusgrader och snål vind gjorde att mitt besök blev kort. Även jag körde tomt.
Tänker köra tillbaka i veckan nu när vädret blir bättre med lite värme, då brukar fisket på denna plats vara ypperligt. Har hänvisat fiskegäster dit förut och det har lyckats ganska bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar