Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 22 april 2010

Västra Silen isfri tidigare än beräknat.



I dag rensade sjön Västra Silen helt från is. Personligen trodde jag att isen skulle ligga längre till i slutet av månaden eller i början av Maj. Men nu är det fritt att paddla.
Det har varit lite sparsamt med inlägg i bloggen, men det går åt mycket tid till byggandet av den nya toalett- och duschanläggningen.
På en av bilderna syns en bastant hög med kubbar. Det är från de aspar som fälldes i vinter som hjälp åt rådjur och älgar och som nu blir till ved vintern 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar