Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 4 augusti 2010

Det skall börjas i tid.


Den här pigga 4-åringen var med mor och far på en riktig fin kanottur i Nordmarken. Vid återvändandet till Base Camp kom han med STUBBEFOLKS Skattejakten och var mycket glad när han fick sitt diplom. Jag fick en hel del berättelser om vad han upplevt, sett och att han hade provat att simma i Västra Silen med framgång dock övervaket av sina föräldrar.
Eftersom han lovat mig att ha på flytväst hela tiden och kontrollera att även föräldrarna hade sina flytvästar påtagna fick han en glass vid återkomsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar