Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 21 augusti 2010

Full fart på Base Camp, Risviken




Det hela började med en nedfir-
ning från hög höjd vid "Badbarnen" dvs klippen på väg ut mot Risviken. De flesta "vågade" sig på, att i ett tunt 11,5 mm. rep fira sig ned från 28 meters höjd. Efter detta diverse övningar för att stärka samarbete inom gruppen. Det märktes vilka som gjort "lumpen", de fick upp sitt tält-12 på mycket kort tid och riktigt rest. Suveränt.
Efter detta moment en hel del andra övningar, där de två grupperna tävlade mot varann. På övningen "River Kwai" tog VD´n ett ofrivilligt "dopp" i floden, till mångas glädje.
Efter flera nya moment visade det sig att grupperna hade fått samma 12 poäng. Protest från röda eller blåa laget, gjorde att jag fick räkna om, då jag i min iver glömt poängen från "Äppelkriget" där ena gruppen fick 3 slag för att klyva sina 5 äpplen och den andra gruppen hade 13 slag för sina 3 äpplen. Så ställningen blev till slut 11-13, men eftersom alla är kollegor retades man inte så värst mycket.(Ha Ha) Övernattning i 12-tälten och en förstärkt frukost avslutade Team Bildningsdygnet. Trevligt med företag från närområdet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar