Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 19 september 2010

Himmelska fridens torg?




Så kom de sista tre kanoterna åter till Base Camp Risviken. De 6 gentlemännen hade haft en fin hösttur , mött en kanot under veckan och kunde verkligen ha det fint i vindskydden när det tyvärr kom en del regn. De kommer åter nästa höst. Fått ett par fina gäddor.

Det är dock en underlig sak som inträffat. Parkeringsplatsen är full av kvarlämnade! bilar, där vi inte vet vilka som är ägare.

Nej jag skojar. Det är stor marknad i Årjäng mellan 75000 och 100,000 besökare och helt fullt i stugor, på parkeringar, torget, grönområden och en lukt av traditionsenlig kålsoppa Ca 800 "knallar" säljer allt mellan himmel och jord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar