Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 7 september 2010

Nu kommer dom, älgarna.











Under sommaren och sensommaren har jag inte sett några älgar inom närområdet. De har funnits här, både stora och små, men jag har inte sett dom.I dag körde jag till Årjäng för att hämta en kille från Wales, som kom via Rygge Airport. Såg en älg på "Väster Åsarna" som vi kallar det. Den stod på hygget nedanför vid pass 1 ca 130m inne på hygget, just där jag brukar sitta under älgjakten. Det var en stor fin ko, som jag hoppas klarar sig i höst. Flera av våra kunder har sett älg de sista dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar