Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 5 oktober 2010

En hälsning från Macfie klubbens höst möte.


Förra hösten var Macfie klubben här för att paddla i de två stora Voyageur kanoterna och ha sitt årliga höstmöte. I år var mötet i Småland , men på grund av andra åtagande kunde jag inte närvara. Det kom dock en hälsning från en av deltagarna, som var här i sommer för en egen tur. På denna bild paddlar han en riktig Macfie kanot från 40-talet. Paddlande solo och på knä. En konst som ytterst få i dag behärskar och använder.
Jag gläds alltid när man ser och träffar de som verkligen kan hantera en kanot och paddel riktigt. En konst som tyvärr försvinner allt mer och mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar