Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 16 oktober 2010

Ungdomsgården i Årjäng visar framfötterna.














En av mina "gamla"elever från den
friluftstekniska utbildningen vid Gymnasie skolan i Årjäng, numera chef för ungdomsgården i Årjäng bad om hjälp med att ordna en trevlig förmiddag för deltagare från Ungdomsrådet i Hallindal, Norge. 13 ungdomar + ledare kom för en intensiv förmiddag. Klättring, diverse intelligens prov och en hel del mandomsprov på att samarbeta. Otroligt trevliga ungdomar och det var full far i 3 timmar.
En av höjdarna var det vi kallar "Irländsk fyllefest" Mycket skratt och vingliga ben men riktigt kul för alla deltagarna. Det är ett utbytesprogram mellan Hallingdal i Norge och Årjäng. Hedar åt de som gör så mycket bra för ungdom,suveränt. I kväll och natt blir det"Mission Impossible"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar