Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 10 december 2010

Spår efter lodjur bekräftad.














I går kväll anmälde jag till Länsstyrelsens www.rovobs.se det slagna rådjuret och mina misstankar, att det var Lokatt, som var i farten. I dag Nobeldagen 10/12 kom en av naturbevakarna från Karlstad och fastställde mina iaktagelser. Rådjuret var flyttad ett par meter och nu var ganska mycket borta av djuret. Tydliga spår, att efter vårt besök i går seneftermiddag, har lokatten varit framme igen för en måltid
Nya färska spår på flera platser. Kan inte avgöra om det eventuellt har varit ytterligare en lokatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar