Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 13 januari 2011

Nya kanotleder i Glaskogen.




Har under ett par dagar varit i Glaskogen för att kontrollera nya kanotleder. Det är ju så att inom reservatet Glaskogen förekommer det skogsbruk och leder och vägar ändras lite då och då.

Jag har vid flera tillfällem mött Polis i Glaskogen som är ute och söker efter en person som varit försvunnen sedan mitten av December 2010. Bilar. helikopter,
bandvagnar och en hel del lokalbefolkning har under snart en månad sökt, utan att finna några spår efter personens bil eller annat kännetecken.
Sökandet fortsätte intensivt i dag 13 Januari med bland annat bandvagn.

Tillägg kl 19.35
På eftermiddagen hittades den saknades bil i området.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar