Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 20 februari 2011

Isvandring på Västra Silen







I dag var det för kallt för fiske, så det blev en lång vandring på isen i stället.
Morgon temperaturen var på minus 25 grader :)



Just nu är det både älg och rådjuren utefter sjökanten. Överallt spår av båda sorter. De går gärna i mina skoterspår, som underlättar förflyttningen mellan olika lokaler. Det är åter blåbärsris synligt ute på uddarna, fint foder för dom. Älgarna går hårt åt enbuskarna och småtallar.

Rådjuren ligger ca 50 meter ut från stranden för att vila. De ligger med bredsidan mot solen i söder som värmer rejält. Några sover troligen, men det är alltid en eller två som har uppsikt.

Det är bild på älgspår, rådjurslegor samt en vinterbild från en av uddarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar