Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 7 februari 2011

Tänk att folk håller vad de lovar.

För en hel del år sedan köpte jag en GERBER Multitool med en massa finesser. Det var Gerbers svar på SWISS Army knivarna. Vid köpet fick jag veta att det var livstids garanti. För ett tag sedan gick kniven av under en överlevnadskurs. Shit happens! men jag brukade inget våld. I torsdags sände jag den till agenten i Sverige, SILVA och i dag måndag kom en helt ny och bättre multitool tillbaka helt gratis. Förbättringen är bland annat att både kniv och såg låses i utfällt läge. Suveränt och förebygger skador när man använder dessa verktyg.
Det enda jag betalade var mitt brev porto.
Det kallar jag för fin service, att hålla det som lovats. Tyvärr allt mera sällsynt i Sverige i dag bland många företag. Heder åt Silva och den person jag talade med.
Bilden är på det nya verktyget som verkligen kan berömmas.
Verktyget följer mig både i helg och vardag i mitt bälte.

2 kommentarer:

  1. I too, have heard good feedback about Gerbers warranty, that they dont ask questions and yet they replace broken tools often with better models. My friend broked two times his and last time they gave him similar tool that you have, instead of the original that had cast aluminium handles that broked twice.

    Good job.

    SvaraRadera
  2. Hi Perkunas
    Thats the way it is.
    Preben Mortensen

    SvaraRadera