Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 15 mars 2011

The Doorman.

Tidigt på morgonen var det 3 stora älgar vid ingången till köket och "guides" ingången. Tjuren låg 1,5 meter från dörren, kon kalasade på vår enda äppelträd. Tänk om det kunde vara en del gäster här. På sommaren är ett av topp önskemålen att få se älg. Speciellt tyska gäster, de är helt vilda med älg och betalar gärna en större summa pengar för att få se dessa ståtliga djur.
En anledning till denna invasion av både älg och rådjur är att vi fällt en del skog och både asp och tall grenar är en basföda för djuren.
Kommer att gå försiktigt i dörrarna när jag skall ut från och med nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar