Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 24 april 2011

Påskmorgon vid Västra Silen




Tidigt på morgonen var det helt vindstilla på sjön, fantastiskt. Det är ett norsk par ut med egen kanot och de har verkligen fått en fin påskhelg.

Sjön är tom på båtar och jag förstår inte riktigt varför det inte är flera ute på sjön nu när fisket verklign är på topp.

Våra vintergäster älgarna och rådjuren är nu borta. Vi kan se ett och annat spår i sanden nere på stranden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar