Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 30 april 2011

The Terminator is back!



Provade i dag på morgonen gäddfisket. Tog med en Wobbler som jag kallar "The Terminator" eftersom det är ett utomordentligt drag, Mycket riktigt slog en fin gädda till. Sjön var spegelblank, 12,2 grader som varmast i vattnet och en klar blå himmel. Inte direkt det bästa vädret för gäddfångst. Men jag gick över en känd grynna, fick fina eko på Ekolodet och strax efter blev det napp. Gäddan slök hela betet så den fick följa med hem till stekpannen. Fin middag på Valborgsmäss aftonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar