Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 3 maj 2011













Har haft besök av försäljare av Real Turmat. Denna proviant kommer från Norge, Tromsö och är helt klart den bästa turprovianten jag har använt snart under ca 50 års aktivt friluftsliv.Vi kommer att ha ett sortiment i vår affär av de mest vanliga rätterna. Jag provade dessa paket under en längre slädresa på norra Grönland för en del år sedan. Fördelen förutom låg vikt, är en suverän smak och lätthet att får varm mat snabbt. Man kokar bara upp vatten tillsätter detta, stänger paketet och väntar ett par minuter innan man kan äta en bra måltid.
Det kommer även att ha finnas dygnsrationer dvs färdiga paket med frukost, lunch och middag + en hel den för extra mål såsom kex,choklad,drycker m.m.

De är samma rationer som i dag används av ett flertal försvarsmakter i Europa, och är ett helt komplett måltidssystem.Vi är även försäljare av komplett Bergans friufts produkter. Mera om detta senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar