Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 30 juli 2011

Nu är det glada kanotister, solen skiner.


 

Nu skiner solen igen. Våra gäster har de senaste dagarna haft det fint i området. I början på veckan var det ett par kraftiga regnskurar,men allt har gått bra. Endast några få kortade av sina turer, men sådant händer.
Har fått rapporter om fina rena toaletter på lägerplatserna men tyvärr också en del information om större grupper som väsnas under kvällarna. För att inte förstöra vänskapen med våra tyska gäster talar jag inte om varifrån dessa grupper kommer. Det tyder på dåligt ledarskap från de ansvariga.

Gruppen på bilden är från Hameln och de har varit på Base Camp i 14 dagar, vi har inte hört dom. Denna organisation är här för femtonde året i rad och  de är hjärtligt välkomna tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar