Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 8 september 2011

Åter för femtonde gången

Ledaren för denna grupp som just avslutad en 10 dagars tur har varit vår kund i 15 år. Första gången var 1986 och han har sedan återkommit med elever från sin skola lite då och då.
Vid återkomsten i dag var han ganska besviken på hur en del kanotfolk uppför sig både på land och på vattnen. Tyvärr, sa han, kommer de från mitt hemland Tyskland. Han var förvånad att alla hade samma företagsbeteckning på sina kanoter och röda tält, som de låter stå kvar på lägerplatserna så att nästföljande grupp kan bo där. dvs. man tar upp plats i förväg,vilket inte är meningen med det system vi har i området.
Han betonar att han inte tänker återvända mera, då trivsel, vildmarks känsla m.m. är försvunnen på grund av dessa grupper och deras uppförande.

Vid hemkomsten kommer han att tillskriva kommunen som i dag är huvudman för skötsel av området

För vår del kommer vi att följa upp detta problem då det inte är första gången utan återkommnde i en del av omådet tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar