Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 8 september 2011

Nytt rekord på Älgsafari 15 älg på 2 timmar.

Hade i går nöjet att ta 4 deltagare från Wales på en Älgsafari i området. Kraftigt regn och mulet gjorde att det var i stort omöjligt att ta bra bilder. För att läsare inte skall tro att jag hittar på, så visar deltagarna på bilden ,det antal älgar vi såg med sina fingrar. Vi såg också 12 rådjur. Gänget från Wales använde sig av den möjlighet vi nu har, att ta Ryan Air till Rygge och sedan buss till Årjäng. Lätt, billigt och smidigt. De var ute på en veckotur i kanot, under den värsta regnveckan i år, men på fråga hur det var, sa de att " det var precis som hemma vad angår regn. No problem".

Tack vare denna fina flygförbindelse med Ryan Air, har vi nu tillsammans med vårt kontor i England fått över ett bra antal Britter på både överlevnadskurser och kanotturer och trenden fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar