Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 14 februari 2012

Lite snö - mycket elände.

På eftermiddagen kom det några få centimeter snö i Nordmarken. Var ute på E18 med bilen och såg märken efter ett flertal dikeskörningar. När jag kom till Norane på E18 stod det en skåpbil från Litauen i diket och en annan från samma land försökte få upp den ur diket.
Vad har detta med vår verksamhet att göra kan man undra?
Jo vi driver ju internationella överlevnadskurser och lär ut "självbevarelsedrift" dvs att anpassa ett skeende till yttre omständigheter och att alltid vara beredd på det bästa, men vara förberedd för det värsta. En grej är ju att köra lugnt
Med dessa bilar som nu var inblandad, kan man ju undra, hur det hade varit mitt i natten, många köldgrader och förarna klädda i kontorskläder och lågskor som de var vid detta tillfället. Den förberedde överlever.
Ringde 020 999 444 och strax efter kom det varning på lokalaradion om incidenten.
Varför får bussar och tyngre lastbilar från andra länder köra med sommardäck mitt i vintern, nu när en 4WD Volvo uppför sig lite konstigt i snö modden. Man kan undra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar