Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 24 februari 2012

Vi har vår här, var har ni eran?

10 grader varmt. Snön borta men fortfarande is som går att gå på om man är försiktig.
Underligt längtar jag just nu efter snö och kallt så att Vinter överlevnadskursen får ett litet h....ke, dvs det de vill uppleva.
Var dagliga besök av rådjuren har upphört och nu kan de äta blåbärsris ute på Bockudden och ligga i den varma solen och bara trivas. Så just nu lägger jag inte ut mera stödfoder.
Annat var det förra året, 100 dygn i sträck med stöd-
foder.

Just nu kan jag inte spåra på varken Lo eller Varg men kommer det snö så försöker jag igen. Alltid bra att veta hur det är inom området.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar