Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 8 mars 2012

Snödans hela natten!

Har dansat snödans i natt. Tillbett alla kända och okända gudar om snö inför överlevnadskursen. Mina önskningar och böner lönade sig, 15 cm snö föll under natten. Nu var det dock så att jag glömde att be, om att snön skulle stanna minst en vecka, men så blir det inte. Jag ber deltagarna om ursäkt, men vi skall nog få en fin vinterträning både med isvaksbad och övernattningar utan både tält och sovsäckar.
Så realistiskt som möjligt skall det vara. Jag tänker på en person som påstås ha bott i en bil under två månader utan någonting. Tänker också på den Årjängsbo som körde fast med sin bil strax innan Julafton 2010 och som hittades avliden ca en månad efter. Det kan vara bra att dels ha tränat och dels ha kunskap hur man handlar vintertid i en nödsituation. Det är syften med överlevnadskursen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar