Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 16 december 2012

Det blir inte alltid som man vill.

Snön vräker ned. Hjälpsamma grannar kom med en jätte traktor och tog bort det värsta. Så kommer det plusgrader men finputsen måste jag göra själv. Det är vått och halt, så jag använder 4-hjulsprincipen  (ramlade ) och ta mig fram till säkert ställe innan jag reser mig.
Det är nog så att snö och is kan ställa till det för många, så det gäller att ta det lugnt och anpassa allt till rådande förhållande. Just sådant som vi lär kursdeltagare på Överlevnads- och Bushcraftkurserna.
Better Safe than Sorry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar