Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 11 december 2012

SCOA ställer upp som sponsor på Missing People

logo
SCOA
Scandinavian Canoe Outfitters Assosiation ställer upp som sponsor till Missing People.
Föreningen hade på Nobeldagen 10 December sin lilla Jul sammankomst. Själva har vi också inom familjen en liten extra högtidlig middag denna kväll, då jag tillsammans med en av våra söner tidigare fått Nobels Fredspris tillsammas med tusentals  internationella soldater som gjort missioner utomlands inom i i FN´s fredsbevarande styrkor.
Jag avstod gärna för vår traditionella egen fest, när vår förening SCOA ställde upp som sponsor, för MISSING PEOPLE  tillsammas med både en bank, företag mfl. i Årjäng.
Onekligen har vi i SCOA, en del folk ute i vildmarken, och det kan vara bra för oss i föreningen att veta att vi kan få snabb och effektiv hjälp att leta människor som av någon anledning kommit bort.

2 kommentarer:

  1. Kanon! Bra jobbat, Preben!
    Detta tackar vi för!

    //Carin Kvarforth, admin. chef Missing People, Värmland

    SvaraRadera
  2. Det är flera företag på gång i Västra Värmland- Nordmarken.

    SvaraRadera