Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 19 december 2012

Utsikten från min arbetsplast just nu

Snart har vi årets kortaste dag och årets längsta natt. Det gäller att ta vara på de få ljusa timmarna som är. Västra Silen håller på att frysa till och snart kan isfisket börja. Har redan folk som vi hyra vår "fiskestuga" Bockudden några dygn för att prova fiskelyckan.  Må den stora Manito vara med dom i vildmarken.
Bilden är över sjön vid 1500 tiden, just när den blå timmen börjar, även om solnedgången i dag var lite mera röd.  Nu är kanotområdet Nordmarken tomt på människor, men strax efter nytt år har vi ett experiment som förberedelser till lite mera extrema vinterkurser, men vi vill gärna prova först att allt fungerar på ett säkert sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar