Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 24 januari 2013

3 + 2 är lika med fem.

Fisket började tidigt i soluppgången. Redan när första hålet var klart nappade en fin Regnbåge. Senare var det många hugg och en del tappade fiskar,  men innan kl 12 var det ytterligare 2 regnbågar uppe. Lokal folk från Årjäng kom till viken och även de fick ett antal fina fiskar. En av vännerna har mycket fisk hemma så han "donerade" ett par till mig, så nu skall det fileas fem fiskar.
Fem fina regnbågar alla strax över 2.2 kg.
Trevligt att folk från orten kommer och fiskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar