Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 12 januari 2013

Nu är kölden tillbaka i Nordmarken.

2,190 kg Fin fisk.
1,820 kg Jättefin fisk.
Äntligen har vi fått rejält kallt. De senaste dygnen har det varit minusgrader och Kanotviken har fin is. På morgonen provade jag fisket efter regnbåge och strax fick jag napp. Grannen fick också fisk på ca. runt 2 kg per styck. De nästkommande dygnen blir det rejält kallt,  så om kölden håller sig så kan vi gå ut på storsjön efter ca 6-10 dgr och prova på abborrgrunden.
Vå uthyrnings villa Bockudden är ledig de närmaste helgerna, så det är bara att boka upp för en fin fiske weekend.

2 kommentarer:

  1. Hej roligt att det har blivit kallt igen så sjöarna kan frysa till.
    Har tänkta att åka upp till v-silen i morgon kan du tipsa mig om något bra ställe och gå ut på?

    Vad fungera bäst räka eller maggot eller powerbait??

    /Fredrik

    SvaraRadera
  2. Hej Tyvärr såg jag inte din fråga, men du kan komma till Risviken . Vi har provat alla betan med samma bra resultat. Fiskekort kan köpas på Q8 i Årjäng. Välkommen

    SvaraRadera