Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 17 januari 2013

Nu kommer rådjuren tllbaka.

Vintern 2010-2011 hade vi en del rådjur kring huset. Som mest var det 12 stycken samtidigt. Förra vintern var ganska mild lite snö, så stödutfodring till rådjuren var minimal, de klarade sig själv utan problem, då mycket blåbärsris var tillgängligt.
Har nu haft besök av 2 rådjurs getter, en större och ett smaldjur.
De är framme när det är mörkt, så jag kan inte ta bilder på dom, men jag lägger med en bild på STORBOCKEN och jag hoppas att få se en lika grann under denna vintern. Alltid trevligt med djur inpå knutarna.
Storbocken vintern 2011-2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar