Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 23 mars 2013

Två friskussar på Buschcraft tur i Nordmarken.

Anlände i 15 minus grader. Övernattade i ett av våra vindskydd på Base Camp. Fick upp en eld med hjälp av töre som jag sponsrade med. I dag en långtur i Glaskogen med övernattning tält och så blir det till mitten av nästa vecka. Lånade ut snöskor till de två danska friskussarna. Synd att inte flera använder senvintern till turer. Kalla nätter är det, men fina soliga varma dagar.
Vinterfriluftsliv har sina fördelar, myggen håller sig borta.

Storbocken kom och sa adjö vid starten från Base Camp

I dag  24/3 kom killarna tillbaka för reperation av ett bensinkök. De hade varit i kontakt med färska vargspår efter troligen 3 vargar. Naturupplevelse så det stänker,  och även sett en kungsörn En av killarna är biolog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar