Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 2 april 2013

Isen på Västra Silen är fortfarande 50-60 cm tjock

Påskhelgen är över. Strålande sol, kallt på nätterna och varmt och vindstilla på dagarna. Utbytet av vinterfisket har vart gynnsamt på flera platser. Här i Kanotviken togs det på påskdagen 9 fina Regnbågar.
Jag beräknar att isarna håller ännu ett tag så fisket kan bli lyckad.
Vi har även en fin uthyrningsvilla för fiskare ledig de närmaste weekenderna.
Så när solen skiner är det bara att komma. Många har köpt års fiskekort, suveränt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar