Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 14 maj 2013

Lägereldar Längesedan.

Bilden hittade jag på nätet från Harry Macfie klubbens paddling 1987, den gången Älgsjön-Stora Bör. Harry Macfie var den som inspirerade mig till paddling genom sina böcker, bland andra just boken Lägereldar Längesedan.
Klubben är mycket aktiv och består av ett 100-tal mycket vara padlare som alla har riktiga träkanoter och vet hur man vårdar dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar