Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 29 juni 2013

Mycket fisk och rådjur just nu

De senaste dagarna har det fiskats en hel del av våra gäster och andra i Västra Silen. Fina rapporter framför allt med fångst av Regnbåg Lax.
Jag har kört Älgsafari med ett tysk par som hyr vår stuga Bockudden. Första gången på flera år som vi inte såg en endaste älg, men en hel del rådjur.
De havre åkrar där älgarna brukar stå och beta är grödan endast ett 10-tal centimeter hög, så det dröjer ett tag innan "storoxarna" kommer fram ur skogarna.

En sådan skulle vi ha sett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar