Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 14 juli 2013

I´ll be back.

I dag kom ett oväntat besök till Base Camp i Risviken. Två personer steg in och sa ”hej Preben”. Kändes lite konstigt först, jag tyckte att jag eventuellt skulle känna igen dom, men var tveksam. Så kom det fram att Damen var på vårt konfirmandläger 1966 för 47 år sedan och Mannen var på vår Kanotskola 1974,för ungdom för 39 år sedan. Utan att känna varan tidiga har de träffats för många år sedan och driver nu en mycket fin konferens anläggning i Dalarna. Mönstret återkommer. Nästan dagligen kommer det gäster som varit hos oss för många år sedan och återvänder för nya äventyr. Det är Repeat Business och vi talar om ”det goda värdskapet”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar