Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 29 juli 2013

Inte bara fina kanotturer för våra gäster.

Många av våra kunder vill se älg, men få gör det tyvärr inte under sina kanotturer. Vissa kvällar kan jag av och till ta med några på en liten älgsafari och det har fram tills i dag varit bra utdelning. Tyvärr är det lite stora avstånd och dåligt ljus så bilderna blir inte av bästa kvalitén. I kväll såg vi en stor älgko som kom närmare när jag lockade på den och så ytterligare en älgko med kalv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar