Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 12 augusti 2013

Kanoter med fina egenskaper.

Kanoterna på bilden tillhör en del av mina vänner i Macfie Canoe Club. Det är handbyggda träkanoter de flesta troligen byggda av Harry Macfie eller Mårten Gedda. De vårdas ömt av sina ägare och man kan inte se en enda skada eller rispa på dom. De hanteras riktigt i alla situationer och paddlas med stolthet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar