Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 27 december 2013

Har våren börjat ?

Just nu är väderleken i olag. Det skall vara vinter, kallt och snö samt is de flesta sjöarna. Men i år är det annorlunda. I går hittade jag färska gnag från Bäver. Det var ett par Knipor i kanotviken och uppe vid ett litet tjärn var det fem Sångsvanar. Väderleken runt om i världen är inte i fas längre. Översvämmningar i södra England. Snö och isstormar i centrala USA. Jordskred i västra Götaland på grund av för mycket regn och i Sverige har vi just nu upp mot 10 grader plus och det lär fortsätta ett tag till. Det passar just nu fint med en extrem kanottur om några är intresserad !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar