Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 2 december 2013

Tomte i farten på Nya Årjängs Torg

Så var det skyltsöndag i Årjäng den 1 December. Inte har det mycket att göra med kanot- och friluftsliv. Men ändå. Jag hade fått äran att vara tomte på Nya Torget. Renskinn, facklor, en fin eld och så en tävling för ungdom där man kunde vinna en heldag i kanot för hela familjen till sommaren 2014. Man skulle bedöma längden på en minikanot. Många var ganska när. Nr 1 hade 1,0 cm Nr 2 hade fel på 1,1 cm. Nr 3 hade 1,9 cm. Rätt längd var 106,3 cm Nu är det så ordnat att på Julafton har tomten lovat att ringa till de som vann.Grattis och välkomna i sommar till en fin heldag i kanot ute på Risviken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar