Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 4 februari 2014

Nämn en lycka som varar !

Vi har haft fint vinterväder ett tag. Isarna har börjat täcka de större sjöarna – så där. Hade i helgen kom ett par fiske vänner från för årets första isfiske i Risviken. Isen mycket farlig nu och man gick lätt igenom om man gick mellan de sammanfrusna isflaken. Ett tunt snölager täckte isen på några ställe, men underisen är endast några centimeter tjock. Varning för att gå ut innan det blir kallare. Fisk fick de och de var så stora att de inte fick plats på bilden  ! Två regnbågar på 45cm och 60 cm. Ett par Sikar som tog på räka. Nu var fenorna där bak slitna på Regnbågarna så jag undrar om det har skett ett nytt utsläpp från fiskodlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar