Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 25 maj 2015

Naturen kommer allt närmare igen.

Naturen kommer allt närmare. I går kväll Pingstdagen fick jag ett telefonsamtal från en granne. Dottern i huset hade sett 4 vildsvin vid vägkorset intill vårt område på Base Camp i Risviken. Nu på morgonen var de utanför mitt kontors fönster 2 vuxna och 2 halvstora grisar.
Det var min första iakttagelse av vildsvin så nära Nordmarkens Kanot Center.  Jag har tidigare sett ett litet svin springa över vägen ½ vägs till Årjäng.

Vi har i veckan sett en del spår men inte riktigt kunna fastställa då det kör bilar över spåren, men nu har vi 100 % bevis på att det är vildsvin i Risviken.

1 kommentar:

  1. Har just i dag 29/5 sett en bild på 9 vildsvin tagit ca 150m från Base Camp vid vår brevlåda, Inga mindre griser var med på bilden.

    SvaraRadera