Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 14 juni 2015

En väl bevarad hemlighet


I dag söndag 14 juni är jag ganska trött. Tillbringade hela gårdagen och kvällen framför TV ´n.
Varför detta intensiva tittande?  Anledningen var, att en av våra tidigare gäster till Nordmarkens Kanot Center, för många år sedan, gifte sig just denna lördag.
Det var HKH Prins Carl Philip, som under sin skoltid på Enskilda gymnasiet i Stockholm, var här försommaren i juni det året, på en kanottur under ett par fina dygn.  Några dagar innan, fick vi reda på att Prinsen skulle komma hit. Vi fick lova att inte nämna detta för några utomstående.  Så har skett under alla år, en välbevarad hemlighet, men nu tycker jag att det går att nämna. Ett kul minne bland många andra var följande.
När Prins Carl Philip höll på att rengöra sin kanot efter turen kom ett par damer till oss och sa.
 ”Den där som tvättar kanot liknar Prins Carl Philip” Jag svarade:” tänk att det är det flera som sagt, men det är nog bara så att han likna honom, inte tvättar väl en prins kanot eller hur”?
Det gick hem med denna lilla nödlögn.
Det är många av våra tidigare gäster, som kommer åter efter många år, och det vore kanske inte helt fel, att Hertigen av just Värmland, gjorde ett återbesök med sin hustru Prinsessan Sofia och visade något av det han upplevde under sin tid i kanot landet Nordmarken. Så hjärtligt välkommen åter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar