Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 4 juli 2015

Man kan fundera ?

Nu när sommaren äntligen har kommit har vi haft lite udda gäster. Pappa med son eller söner på 3-5 dagar kanottur i Nordmarken- De på bilden var ute och kom hem lite undrande varför att kanotister från ett sydligt grannland till Danmark ockuperar lägerplatserna. Det är två personer vid ett vindskydd.  De har spänt upp en lång lina nära stranden hängt upp kläder, handduker och spridit ut sin utrustning så att det verkligen är BESETTS. Man förstår inte att lägerplatserna och vindskydden är till för alla, och att man måste ge plats för kanotister som inte lägger till redan på förmiddagen för att få vara ensamma Efter nu mera än 50 års paddlande årligen i området tycker jag att detta är oacceptabelt och hoppas att de som gör tillsyn förklara för folk vad som gäller. Man är inte på Kanarieöarna och markerar sin solstol kl. 0600 på morgonen med handdukar som vissa gör.

Då det varit några fina kvällar med fullmåne tog fadern en del fina bilder som vi får tillgång till senare och han har även del i en del bilder på vår hemsida www.nordkanot.se och mera kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar