Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 19 april 2016

Nu går det framåt på flera sätt!

Trevligt att Hotell affären i Årjäng tydligen är i hamn och att Best Western hotellet under ledning av Maria Åhgren kommer att fungera i framtiden. Ett litet exempel hur viktigt det är för både industrin och besöksnäringar i Kommunen.
Har haft besök av två representanter för en mycket stor researrangör från Belgien. Under 4 dagar har jag visat dessa vad Nordmarken kan erbjuda av olika aktiviteter. Hotellet ställde upp med en typiskt svensk middag. Sillbord, Älgkött med svampsås och hjortron till efterrätten. En riktig höjdare för de internationella gästerna. Det hela resulterade i att 35 personer kommer till oss under 9 dygn för diverse aktiviteter under sensommaren och att de började planera för eventuellt nytt program med övernattning på hotellet mellan olika vildmarks aktiviteter. Det är Business to Business när det är som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar