Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 25 oktober 2017

Dont do the crime if Yoy cant do the time !


Nu är det klart med skyltarna för Grannsamverkan. Det är sammanlagt 8 skyltar efter vägen Sillegårdsed till Dalbacka. Enligt uppgifter från Polisen kommer vi inom snar framtid att kalla till ett möte, där polisen redogör närmare har det fungerar och hur vi skall handla vid incidenter med obehöriga besök. Tyvärr har det ju varit en del inbrott i vårt område och förhoppningen är att detta skall minska eller helt upphör om vi tillsammans är uppmärksamma och dels larmar och via SMS eller telefon och informera vid behov.
Ser ni att skyltarna blir borta eller ligger ned så kontakta mig på telefon 0702631216.
Så fort jag får besked från polisen kommer jag att kalla till ett möte hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar