Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 22 oktober 2017

Vad har glas för egenskaper?


Har just läst en artikel om att man mår bra om man bor i ett glashus. Pulsen sjunker, blodtrycket blir lägre och mycket annat. Man har byggt sådana glashus på en ö i Dalsland, bjudet in förståsigpåare, journalister m.fl. Kul är att jag sedan 50 år tillbaka fått liknande resultat från kunder som varit på en enkel kanottur under några dygn. Bott i tält eller i ett av vindskydden i DANO området. De har haft samma upplevelser och enligt vad de säger fått samma effekter som de som bott i glashusen. Underligt.
Min enkla fråga är vad har glas för egenskaper?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar